Провал Microsoft Copilot+ в сфері ігор може стати великою перемогою для Apple Silicon
У травні компанія Microsoft випустила колекцію комп'ютерів Windows, яку вона назвала "Copilot+ PC." Хоча це в основному оновлення популярної лінії Surface від Microsoft, воно також представляло значний зсув у стратегії, щоб більше покладатися на штучний інтелект і генеративний ІІ.
Ця зміна призвела до того, що Microsoft увійшла в ту саму нішу, яку Apple займає вже кілька років, і з якою Microsoft раніше експериментувала. Замість того, щоб створювати декілька моделей на базі ARM-чипів та деякі варіанти на Intel, Microsoft вирішила повністю перейти на ARM до 2024 року.
Хоча ця зміна принесла з собою багато переваг, якими користується Apple завдяки Apple Silicon, вона також призвела до проблем, пов'язаних зі зміною архітектури, що вплинуло на ігрову продуктивність на її апаратній платформі.
Втрачено в перекладі
Звіт від Wall Street Journal очевидно зазначає, що перехід Microsoft на чіпи Qualcomm-ARM був менш ніж блискучим для геймерів. І, це все незважаючи на те, що Microsoft використовує схожий шар перекладу, який Apple використовує з Rosetta 2.
Ігри для ПК історично створювалися для архітектури чіпів Intel x86 і так було десятиліттями. З прийняттям архітектури ARM, ігри, створені для чіпів Intel, у багатьох випадках доводиться переробляти, щоб вони працювали на ARM.
Альтернативою є використання шару переводу, який дозволяє програмному забезпеченню, створеному для чіпів x86, взаємодіяти та працювати належним чином з ARM-аналогами.
Apple насправді зробила це під час свого переходу на Apple Silicon, з введенням Rosetta 2. Спочатку це була назва для шару переводу для запуску додатків на базі PowerPC на Intel-Mac, Rosetta 2 зробила те ж саме приблизно через 15 років, але цього разу для програмного забезпечення Intel, щоб воно працювало на Apple Silicon.
Шари перекладу не є абсолютно досконалими. Версія Microsoft явно набагато проблемніша, ніж у Apple.
Додаток може зазнати невеликого зниження продуктивності при проходженні через такий шар, оскільки шар повинен перекладати інструкції з коду, зрозумілого для x86, у лінії, сумісні з ARM.
Однак високо складні та ресурсомісткі ігри можуть зіткнутися з більшими проблемами при використанні цього шару, ніж інше програмне забезпечення. З більшою кількістю елементів в дії, ніж звичайний додаток, у перекладацького шару більше роботи, що збільшує ймовірність виникнення проблем.
Це призвело до великої кількості ПК-ігор, які не працюватимуть добре або взагалі не працюватимуть на нових ПК з Copilot+. Дослідницька компанія Omdia визначила, що лише половина з 1300 самостійно протестованих ПК-ігор працювала так само добре на ARM, як і на чипах Intel.
Відсотки ще гірші для ігор AAA або ігор із суворим управлінням цифровими правами.
Microsoft знає
За кілька місяців після запуску, гнів клієнтів став зрозумілим для Microsoft. Компанія підтвердила, що деякі ігри не працюватимуть через вимоги до графіки, але вона все ще "прихильна до створення якісного ігрового досвіду."
Щодо того, що гравці можуть зробити зараз, Microsoft запропонувала тим, хто "хоче високопродуктивного ігрового досвіду, обрати інший ПК, оптимізований для ігор."
Отже, це ПК на базі Intel.
Qualcomm також запропонувала подібний коментар. Її чіпи, що використовуються в апаратному забезпеченні Microsoft, "на даний момент не вважаються ігровою платформою," але вони все ще працюють над вирішенням проблеми.
Однак, одна проблема, з якою не так легко впоратися, полягає у використанні програмного забезпечення проти шахрайства. Вбудоване в багато популярних ігор, це програмне забезпечення часто не може нормально працювати і може призводити до виключення гравців з багатокористувацьких ігор через шар переведення.
Через структуру ARM-чипів Qualcomm деякі експерти кажуть, що це не може бути легко виправлено програмним патчем. Замість цього гравцям, можливо, доведеться чекати на нові чипи Intel, які будуть використовуватися в ПК Copilot+, якщо вони хочуть грати без проблем.
Перевага Apple
Хоча не маючи великого досвіду у сфері ігор, крім ігор на iPhone, ситуація насправді грає на руку Apple більше, ніж будь-коли раніше.
Євангелізація ігор на Mac була періодично активною протягом 30 років, незважаючи на повне домінування на мобільних пристроях. З моменту випуску Apple Silicon компанія посилює свої зусилля з залучення геймерів до Mac, запрошуючи на платформу деякі відомі ігрові франшизи.
Це включало такі позиції, як Death Stranding: Director's Cut Хідео Кодзіми. До WWDC 2024 року ця колекція розширилася до більшого набору ігор, що невдовзі з’являться, включаючи ремейки Resident Evil, Dead Island 2 та Control від Remedy.
Залицяльства Apple виходять за межі лише геймерів. Це також критично включає тих, хто створює ігри.
Apple знала, що Rosetta 2 працюватиме, але це далеко не ідеальний спосіб грати в ігри на Mac. Тому під час WWDC 2023 року було представлено Apple Game Porting Toolkit.
Це був SDK, який надавав налаштований шар перекладу для гри в ігри на основі DirectX для Windows на Mac.
Друга версія цього інструменту з’явилася через рік, поліпшуючи підтримку Xcode і вводячи інструменти для налагодження шейдерів, а також полегшуючи перенесення ігор на iPhone та iPad.
Ключовий момент тут полягає в тому, що Game Porting Toolkit не був способом упакувати ігри для ПК в просту сумісну обгортку для Mac. Натомість він був призначений для допомоги розробникам у бачення того, як гра працює з мінімальною допомогою, і чи варто приступати до повноцінного порту для Apple Silicon.
Втім, Game Porting Toolkit був використаний деякими користувачами Mac для фактичного запуску ігор для ПК на їхньому обладнанні. З моменту його введення, геймери створили керівництва щодо використання SDK і навіть спростили процес за допомогою установника.
Існує навіть окрема програма-установник і обгортка під назвою Whisky, яка створює "пляшки" з іграми для Windows, що безпосередньо взаємодіють з Game Porting Toolkit.
Підйом, що піднімає всі кораблі
Хоча це наразі створює проблему для Microsoft, реальна вигода для Apple може бути в майбутньому. Через потребу в сучасному апаратному забезпеченні Windows розробники можуть створювати більше ігор, які працюють нативно на чіпах з архітектурою ARM.
Оскільки Apple Silicon базується на ARM, розробникам буде значно дешевше перенести гру з Windows ARM на Apple Silicon, оскільки більшу частину роботи вже буде виконано. Порти потребують витрат на виробництво, але якщо робити менше роботи, це зменшить їхню вартість.
Якщо Apple зможе добре врегулювати ситуацію, це може призвести до того, що більше розробників, які створюють для Windows ARM, також додаватимуть порти для Mac до списку завдань.
Джерело: appleinsider.com
Поки немає коментарів…